fotos en sneeuw - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu fotos en sneeuw - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu

fotos en sneeuw

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Februari 2005 | Zweden, Uppsala

Hallo allemaal,

Wellicht hebben jullie afgelopen weekend gehoord dat er een sneeuwstorm Zweden heeft geteisterd. Er ligt sinds zondag een vers pak sneeuw, van ik denk zon 20 cm.
Ik ben dus weer gelukkig!

Iedereen bedankt voor jullie verjaardagse-mails en berichtjes. Ik heb een heel leuke verjaardag gehad. Savonds een klein feestje gehad met wat andere buitenlandse studenten, en dat was heel gezellig.
Deze week zijn mn zweedse lessen begonnen en die zijn behoorlijk pittig. Ik heb het gevoel dat ik eigenlijk niet goed genoeg ben voor het niveau waarop ik ben ingedeeld, maar hoop dat het allemaal goedkomt in de komende weken. Ik probeer veel te lezen en tv te kijken en hoop dat dat helpt.

Daarom ben ik vandaag maar weer eens naar de bibliotheek gegaan om nieuwe dvd's te lenen,
De bibliotheek in Uppsala is werkelijk iets wonderbaarlijks. Ze bezitten bijvoorbeeld een grote film-collectie die gratis en voor niets te lenen is. Het zijn hoofdzakelijk zweedse en/of educatieve films, maar toch, het bespaart weer een lidmaatschap van de videotheek.
Helemaal surrealistisch was de afdeling met buitenlandse boeken, die ik vandaag heb ontdekt ontdekt. Ik had vooral engelse en wellicht wat duitse, franse en noorse boeken verwacht, maar niets van dat.

De stadsbibliotheek van Uppsala heeft namelijk boeken in allerlei talen. Naast een collectie Groenlandse (ik wist niet dat die aan literatuur deden), Vietnamese, Somalische en Roemeense boeken, bezitten ze ook een collectie Nederlandse boeken, gewoon in het Nederlands. Liefst twee planken vol, met een sortering, die zorgvuldig lijkt te zijn samengesteld. Hermans, Claus, Wolkers, Mulish, Vestdijk, Couperus, Mulisch, ze staan er allemaal. Maar ook Giphart, Multatuli, Jeroen Brouwers en Grunberg. Twee volle planken liefst, met alle highlights uit de Nederlandse literatuur. Ik vind het nog steeds wonderbaarlijk, vooral te bedenken dat de bibliotheek zulke boeken had in bijna iedere taal.

Vanaf vandaag zijn er ook foto's te vinden op mn site, die genomen zijn door Ben, een Duitser met wie ik veel optrek.
Het is hier de laatste dagen trouwens behoorlijk koud. Het was gisteravond -9 en dat was niet zo fijn. Ik had het gevoel dat mn neus aan het bevriezen was, maar kon daar op mn fietsje natuurlijk niets aan doen. Heb maar hard doorgefietst, en ik hoop er maar het beste van de komende dagen. Desnoods raak ik maar een paar tenen kwijt ofzo...

Tot snel!

Pöter

  • 17 Februari 2005 - 18:17

    Dilana:

    Zo te lezen was je verjaardagfeestje een succes zeker met zo een taart!
    Veel plezier met je sneeuw!

  • 18 Februari 2005 - 13:23

    Opa En Oma:

    Het ziet er allemaal goed uit. Is de taart al op?
    Wij hebben nog wat over van het feest van gisteren, maar daar is geen foto van.

  • 19 Februari 2005 - 20:25

    Nynke:

    Hej Peter! Jag visste inte att du har fyllat ar!! Nar var det? Grattis! Heb ik ook eindelijk een keer op je site gekeken! Mycket kul! Veel plezier daar! Hej da! (hoe typ je de a met een rondje erboven???)

  • 25 Februari 2005 - 09:21

    Robert:

    Peter, mooi voor mekander aldaar. Hier is het slechts nass-schnee, spijtig. Spass,
    grusse,
    robert

  • 25 Februari 2005 - 15:34

    Pieter:

    Hee Peter! hier ook sneeuw gister, maar vast niets in vergelijking met wat jij daar hebt. Even een korte herinnering dat je daar niet bent om je kennis over NL-literatuur te vergroten.

  • 01 Maart 2005 - 10:31

    Katinka:

    Dag Peter!
    Nog maar drie weken en dan komen we de boel onveilig maken. Het is nu aan het sneeuwen, zie ik door de ruiten van het Bushuis waar ik mijn dagen slijt...

  • 02 Maart 2005 - 13:58

    Robert:

    Dag leutes, voor Peter is het in ieder geval interessant, ook hier erg veel sneeuw! Hoera, en nu met de slee er op uit!

  • 02 Maart 2005 - 14:11

    Eric:

    Inderdaad Robert, ik zie je zo in het Vondelpark! Snel op zoek naar meisjes van 13 of 11 hooguit om lekker in te peperen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Peter
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 26102

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: