en we zingen nog een liedje..... - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu en we zingen nog een liedje..... - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu

en we zingen nog een liedje.....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Februari 2005 | Zweden, Uppsala

Vandaag is het tijd voor sneeuw, bedacht god. Uppsala gaat gebukt onder heftige sneeuwbuien, en aangezien ik daarom niet heel veel zin heb om naar buiten te gaan, hier weer een kleine update uit het hoge noorden.

Gisteren heb ik voor de eerste keer opgetreden met de band waarin ik meespeel. Het was een optreden op de nation, vanwege de viering dat het semester is begonnen en er een aantal nieuwe leden zijn ofzo. Vooraf gingen we eerst met iedereen van de band wat eten, zo was mij van te voren aangekondigd.
Na gisteravond kan ik zeggen dat het eten minder prioriteit had dan het drinken van schnaps en zingen van liedjes. Ook voor die liedjes was ik van tevoren gewaarschuwd, dus ik had mn zweedse-liedjes boek mee.
Ik denk dat ik gisteren wel 25 liedjes heb gezongen. Er worden 4 liedjes gezongen per schnaps dus rekent u maar uit.....
Deze liedjes varieren van "twee rendieren in de sneeuw", tot "ik hou van H&M" (of zoiets) en een zweeds versie van "hoofd, schouders, knie en teen" (die kende ik, viel ook de zweden op).
Het was in ieder geval erg gezellig, en na de 3e schnaps was het tijd om op te treden. Aan inspelen of stemmen wordt niet gedaan, maar ik moet zeggen dat het best aardig klonk. Foto's (binnenkort waarschijnlijk ook van mij in mn roze pak) en zelfs liedjes zijn te beluisteren via http://home.student.uu.se/n/nisv7855/

Erg goed voor mn integratie dus, die band en bovenal erg gezellig. Deze week beginnen mn zweedse lessen, en daar kijk ik erg naar uit. Ik ben ingedeeld op het advanced niveau, en ik ben benieuwd hoe advanced dat is. Ik zit met voornamelijk finnen zag ik op de lijst, maar ook met een van de Duitsers, met wie ik weleens een halfslachtige poging doe om zweeds te praten.

Ik ga verder kijken naar de sneeuwstorm buiten. Bedankt voor al jullie reacties en tot snel.....

Peter

  • 13 Februari 2005 - 13:09

    Wouter:

    In het qua technologie achterlopende Nederland kunnen we nog geen foto's beluisteren "Foto's en zelfs liedjes zijn te beluisteren",
    maar verder leuk dat je weer wat van je hebt laten horen.

  • 14 Februari 2005 - 07:24

    Adrie:

    'hoofd,schouders, knie en teen', is dat niet een Scouting lied?

  • 14 Februari 2005 - 14:54

    Oma En Oma:

    Je broer moet toch begrijpen dat vooral Zweedse schnaps een sterk hersenverwekingsmiddel is.
    Wij schnappen dat best.

  • 14 Februari 2005 - 18:29

    Els:

    Volgens mij gaat het prima daar....klinkt allemaal gezellig. Zouden hier ook wat restjes sneeuw naar toe kunnen? In Limburg regent en stormt het. Net herfst.
    Groetjes van ons, dag

  • 15 Februari 2005 - 19:14

    Jan Pieter:

    Hoi Peter,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We nemen er straks eentje op je. Het wordt wel een mierzoet likeurtje, mag dat ook?

    Leuk trouwens om zo je belevenissen te volgen. Hou vol!

    Groetjes, ook van Angela

  • 17 Februari 2005 - 13:33

    Doeke:

    Zeg als je toevallig nog naar dat museum in Stockholm gaat waar ze de laarzen van Gustaaf Adolf bewaren, wil je daar dan een ansichtkaart van voor me meenemen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Peter
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 26104

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: