week twee - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu week twee - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu

week twee

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Januari 2005 | Zweden, Uppsala

Ik ben nog geen twee weken in Uppsala, maar het voelt al een eeuwigheid. Ik voel me eigenlijk wel thuis, als ik tenminste niet door de kou en sneeuw hoef te fietsen :)
Ik krijg wat beter contact met Zweden, waarschijnlijk omdat het aantal onderwerpen waar ik over kan praten in het Zweeds zich langzaam maar zeker uitbreidt. Ik speel sinds woensdag mee in een brassband, en de eerste keer was heel gezellig! Zweden zijn erg vriendelijk en geinteresseerd als je ze leert kennen. Wel zijn ze in het begin een beetje gereserveerd, of eigenlijk stug.

Het is vandaag zaterdag en dus uitgaansavond. Zweden gaan eigenlijk alleen in het weekend uit, en zuipen zich dan meestal helemaal klem. Drink met mate kennen ze hier niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet veel dronken ben geworden. Er is in de hele stad maar een plek waar je alcohol kunt kopen, en om drinken verder te ontmoedigen is deze 'Systembolaget' niet in het weekend open. Alle Zweden gaan daarom op vrijdagmiddag hun drank voor het weekend halen, maar voor mij is dit behoorlijk wennen. Wat mis ik de AH met wijn voor 2,89!
Ik ben sinds kort bereikaar via Skype, dus iedereen die oom Skypet, voeg me even toe!

Ik ben deze week ook begonnen met studeren. Ik volg het vak political psychology, wat volgens mij een goede keus is geweest. Omdat ze in Zweden wel geld steken in het hoger onderwijs, zijn we met 15 mensen en hebben twee docenten. Dat is hier normaal, en ik moet zeggen dat het de kwaliteit en interactie wel ten goede komt. De universiteit is verder vrij luxe ingericht, met vaak koffie en overal vrije computerplekken. De studieadviseur is de hele dag bereikaar en je wordt geacht gewoon binnen te lopen als je een vraag hebt. Allemaal net wat luxer dan aan de UVA dus.

Binnenkort volgen er foto's van Uppsala voor alle liefhebbers!

Hej da!

Peter

  • 30 Januari 2005 - 15:03

    Adrie:

    ik kijk uit naar de foto's.

  • 31 Januari 2005 - 10:41

    Wouter:

    Ook ik kijk uit naar de foto's.

  • 31 Januari 2005 - 13:07

    Els:

    Leuk om op deze manier van je te horen Peter. Groetjes van ons allen, Els

  • 01 Februari 2005 - 08:55

    Saskia Balder:

    leuk om over je dagelijkse dingen daar te lezen! ik kom zeker nog vaker kijken op je site! Kom maar op met de fofo's

  • 01 Februari 2005 - 13:29

    Lotte:

    Ik vind het leuk om je verhalen over Zweden te lezen!..ik ben benieuwd naar de foto's!
    Groetjes Lotte

  • 04 Februari 2005 - 10:06

    Janet:

    Wat leuk om zo wat van je horen (en te zien). Wij gaan je site zeker in de gaten houden!

    Groetjes van Erik, Lotte, Fleur en Janet

  • 05 Februari 2005 - 14:59

    Opa En Oma:

    Heel goed, zo blijven we op de hoogte van wat er in het hoge noorden gebeurt.

  • 16 Februari 2005 - 07:10

    Katinka:

    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG. Ik wilde eigenlijk een kaartje sturen, maar was het toch weer vergeten, maar vandaag denk ik aan je!!!
    Ik hoop dat je een fijne verjaardag zult hebben en ik zie je in maart!

    xxxx Katinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Peter
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 26109

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: