sneeuw sneeuw sneeuw! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu sneeuw sneeuw sneeuw! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu

sneeuw sneeuw sneeuw!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Januari 2005 | Zweden, Uppsala

Hallo allemaal,
Gisteren en vandaag hebben we de eerste sneeuw gehad. Tot nog toe is het nog nederlandse sneeuw, die is weggedooid en vannacht weer is bevroren. Heerlijk weer om te fietsen dus....
Ik heb inmiddels een fiets en ik kan niet zeggen hoe blij ik daarmee ben. Het is een erg mooie, originele zweedse fiets, die hopelijk bestand is tegen kou en sneeuw, want volgens de Zweedse Erwin Krol wordt het langzaam kouder en komt er meer sneeuw.

De introductieweek zit er nu bijna op en het was tot nu toe veelbelovend. Het studentenleven hier draait om de studentenverenigingen of nationer, waar iedereen verplicht lid van is. Deze nationer bezitten kapitale pandenin het centrum van de stad, en hebben allemaal een cafe, een club, maar ook studeercentra.
Voordeel is dat nationer minder belasting hoeven te betalen over alcohol, dus bier is ongeveer zo duur als in Nederland. Verder hebben ze goedkope koffie, etc., dus ik denk dat ik dat half jaar wel doorkom.

Ik heb de bureaucratische procedures helaas niet allemaal kunnen overwinnen, zodat ik pas volgende week echt op internet kan. Ik hoop dan wat meer van me te laten horen, en te vertellen over zweden.

  • 21 Januari 2005 - 17:32

    Kees Lugtig:

    Blij te lezen dat je weer in de lucht bent. Mam werd al een beetje ongerust omdat ze de tweede dag nog steeds geen e-mail had gekregen. Enfin hart is nu weer gerust. Nu gaat de opa nog even bellen, en ze zou morgen een reactie plaatsen op je site.
    Ook belt ze nog even.
    Tot de volgende e-mail

  • 23 Januari 2005 - 12:53

    Doeke:

    Van welke nationer ben jij dan lid? Heb je al een eland gezien? Of een rendier! Postcardchess spelen?

  • 24 Januari 2005 - 15:45

    Jantine:

    klinkt allemaal goed peter! vond het jammer dat ik niet op je feestje kon zijn, maar gelukkig ben ik nu weer op de been. Weet je dat het vandaag in Nederlands ook gesneeuwd heeft!!!!!! Maar dat is waarschijnlijk niets vergeleken met wat jou nog te wachten staat.
    Heel veel plezier nog!
    Liefs
    Jantine
    ps. de volgende keer stop ik nog meer !!! tekens in mijn bericht
    pps. ik ben nu eenmaal een enthiousast persoon ;)!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Peter
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 26108

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: