eerste bericht - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu eerste bericht - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu

eerste bericht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Januari 2005 | Zweden, Uppsala

Hoi allemaal,

Mijn eerste dagen in het verre Zweden! De afgelopen dagen waren nogal hectisch en druk, maar vooral erg leuk. Sinds maandag woon ik in Uppsala, dat ongeveer 70 kilometer boven Stockholm ligt. De reis verliep prima, omdat alles perfect geregeld is in Zweden (althans zo lijkt het). Hoge belastingen hebben zeker nut. Ik ben nog steeds druk bezig alles op een rijtje te krijgen, zo kan ik bijvoorbeeld nog niet inloggen op welk computernetwerk dan ook. Mn kamer ligt aan de rand van Uppsala, maar dat is niet erg, omdat Uppsala ongeveer zo groot is als Alkmaar. Ik woon in de wijk Flogsta, waar ongeveer alle Zweedse studenten ook wonen. Hier staan enorm veel studentenflats, met in totaal ongeveer 3000 studenten. Ik heb mn eigen kamer, stijl jaren 70 (erg retro) en badkamer en deel mn keuken met 11 zweden, die allemaal erg aardig zijn, maar ook een beetje op zichzelf.
Ik kan me aardig redden in het Zweeds, want ik heb nog maar een aar keer moeten overschakelen naar engels. Wat helpt is dat Zweden stug zweeds blijven praten, hoewel mijn zinnen waarschijnlijk voor geen meter kloppen.

Ik zal proberen iedere paar dagen verslag te doen van mn belevenissen. Volgende keer meer over zweden en de eerste week....

  • 19 Januari 2005 - 17:04

    Colin:

    Hey Peet!

    Klinkt goed allemaal hoor! Have fun and keep me posted!

  • 20 Januari 2005 - 10:43

    Kasper:

    He Peet, sorry dat ik er niet bij was op het afscheid maar ik denk dat je wel kan begrijpen waarom.. Ik hoop dat je wat aan je overlevingspakket hebt!

  • 20 Januari 2005 - 16:32

    Eric:

    Peter, veel plezier met de Zweden. Zelf heb ik deze week gemerkt wat een alcoholloos leven allemaal op kan leveren, dus dat komt vast ook met jou goed. En ach ja belasting, zolang je het zelf niet hoeft te betalen is dat allemaal prachtig natuurlijk...

    Nogmaals: veel plezier!

  • 21 Januari 2005 - 10:11

    Dilana:

    He Peter!!
    Heel veel plezier met je avontuur in Zweden! Hoop dat het lukt om ons op de hoogte te houden!!!

  • 21 Januari 2005 - 11:02

    Katinka:

    Lieve Petertje,

    Wat goed dat je al de hele tijd Zweeds praat. Wel maf dat ze niet overschakelen op Engels, alle Zweden die ik in Brighton kende spraken echt goed engels. Maargoed, straks krijg je natuurlijk les in het Engels. Heb je wel een beetje aanspraak? Toen ik in Engeland aankwam voelde ik me de eerste dag echt zo alleen, maar dat heeft zoals je weet maar kort geduurd. Ik ga snel een ticket boeken om je te bezoeken in je retro kamer. Veel succes,

    Liefs Katinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Peter
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 26107

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: