in je t-shirt op het ijs - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu in je t-shirt op het ijs - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Peter Lugtig - WaarBenJij.nu

in je t-shirt op het ijs

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Maart 2005 | Zweden, Uppsala

hallo allemaal,

De lente is ook in Scandinavie aangekomen! Op het nieuws komt dagelijks een weerman vertellen waar in Zweden het lente is, en sinds een dag of wat ligt de grens (de lente is blijkbaar een lijn) ten noorden van Uppsala. Overigens kan niemand me vertellen wat het criterium 'lente' inhoudt, maar ik hou het er maar op dat weggesmolten sneeuw een voldoende voorwaarde is.
De afgelopen week was het weer echt heerlijk. Tussen de +2 en +12 en zonnig. Afgelopen donderdag en vrijdag was het zelfs 'warm', zodat ik al de eerste middag op het terras heb doorgemaakt. Zittend in de sneeuw, dat wel.

Tijdens het paasweekend hebben Katinka en Natascha uit Amsterdam me bezocht. Zondag hadden we een uitgebreide paasbrunch georganiseerd voor mensen uit mijn gang en andere internationale studenten die naar mijn mening erg geslaagd was.

Een van de hoogtepunten van Natascha en katinka's bezoek waren de toiletten in een van de clubs in Uppsala. Omdat alle goedkope nations dicht waren met Pasen, werden we gedwongen naar een echte club te gaan. De drank was onbetaalbaar, en de muziek werkelijk vreselijk (een mix tussen Skihut en Bob's Saloon - voor de kenners ), maar gelukkig hadden ze hier zogenaamde Duo-wc's voor dames. Kun je tegelijkertijd plassen, en gewoon doorkleppen. Ik zeg, wat een uitvinding, wat een uitvinding.

We hebben ook de toerist uitgehangen in Stockholm, dat veel aangenamer was dan de andere keren dat ik er was geweest.
We werden nog steeds gedwongen ieder uur een warme binnenplek op te zoeken, maar dat was al een stuk beter dan de twintig minuten die ik het de andere keren buiten heb uitgehouden.

Het is hier nu nog een beetje stil, omdat de meeste zweden nog paasvakantie hebben, maar de komende periode lijkt erg druk te gaan worden in Uppsala. Er zijn allerlei festivals, de nations barsten van de activiteiten, en uiteraard wordt ieder straaltje zon gebruikt om te zonnen. De Zweden lijken langzaam te ontdooien, en ook ik merk dat ik al meer energie krijg om dingen te gaan doen.

Ik heb wat nieuwe foto's op het net gezet (met dank aan katinka). Ik ga morgen waarschijnlijk naar de kust om daar eens rond te kijken. Het schijnt erg mooi te zijn, dus daarover binnenkort meer...

Vi ses!

Peter

  • 02 April 2005 - 18:54

    Pieter:

    Ja Peter, de lente is mooi! De lente is de tijd van paasakkoorden en meer van dat. De lente is ook tijd van verkiezingen in Suriname. De expert op dat gebied is momenteel zo vriendelijk mij te ontvangen in zijn tropisch onderkomen, erg leuk.

    Ga je nou de Kariboe's naar het verre noorden volgen of ben jij voor je levensonderhoud niet van de kuddes afhankelijk? En zo nee, hoe voorzie je dan eigenlijk in je levensonderhoud? Wat Eet een Zweed??? Dat lijkt mij nou interessante informatie...

    Groetjes Pieter

  • 04 April 2005 - 14:41

    Eric:

    Can you feel it
    Now that Spring has come
    That it's time to live in the scattered sun

  • 09 April 2005 - 14:37

    Katinka:

    Het is nu kutweer, kutlente :(

  • 09 April 2005 - 14:39

    Katinka:

    :) ;) ;(

  • 10 April 2005 - 19:04

    Eric:

    En bedankt Katinka voor deze prachtige woorden en geweldige emoticons, die je emoties heel 'naturel' overbrengen...

    O ja, Peter, ik begreep van Natascha dat ik niet geheel duidelijk ben geweest. De link die ik met ABBA legde bij Moneybrother was NIET postief bedoeld.
    Toedeloe, toedels!

  • 11 April 2005 - 18:59

    Anne:

    De lente is zeker mooi, ik mis haar een beetje. Het was hier eentonig warm tot met de komst van Pieter de regen met badkuipen tegelijkertijd naar buiten kwam vallen. Ondertussen verbaas ik mij hogelijk over het bericht in een Zweedse krant (zie bijdrage Pieter op mijn weblog) dat Bouterse wordt gesteund door verschillende kleine partijen. Alleen zijn eigen partijaanhang is enthousiast over hem. Enfin, ik ben enigszins jaloers op het vrouwelijk gezelschap dat Peter komt vermaken. Ik moet het nodige vrouwelijk schoon ontberen.
    Gelukkig kwam Pieter net langs, ook leuk.

  • 12 April 2005 - 14:38

    Robert:

    Mooie verhalen hier. Goed bezig, ik vermeld het hier ook maar weer even voor de liefhebber: het is vandaag en was gisteren hier in ollande toch weer even tijdelijk lente. Morgen en eerst volgende dagen is het helaas weer herfst maar eeuwig zal het niet duren lijkt me. Peter ouwe, heb je nog een eekhoorn gezien recent?

  • 14 April 2005 - 07:57

    Katinka:

    Eric, ik prefereer mijn smileys boven jouw hoogdravende poezie ;)

    En het regent weer. Is het misschien de regen die mij aanzet tot het plaatsen van onzinnige reacties hier?

  • 14 April 2005 - 17:47

    Eric:

    Dat was natuurlijk niet van mij hè :!: . Dat was van meneer Morrison :idea:

    Nog ééntje...:
    Carry me Caravan take me away
    Take me to Portugal, take me to Spain
    Andalusia with fields full of grain
    I have to see you again and again
    Take me, Spanish Caravan
    Yes, I know you can

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Peter
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 26107

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: